تعمیر دستگاه چاپ حریر

تعمیر دستگاه چاپ حریر

تعمیر دستگاه چاپ حریر – تعمیر تخصصی انواع دستگاه چاپ پارچه در کلینیک تخصصی دیجی برد زیر نظر کارشناسان مجرب صورت می گیرد.

بررسی اجمالی دستگاه چاپ حریر

دستگاه چاپ حریر از یک شابلون و یک صفحه مشبک روی آیتم تشکیل می شود . این تکنیک چاپ برای اولین بار در چین و بعد از آن در کشور ژاپن توسعه پیدا کرد. هنرمندان در آن روزها از طرح شابلون بریده شده از کاغذ و صفحه مشبکی که از موهای انسان بافته شده بود استفاده می کردند. آنها جوهر را با استفاده از برس های سفت روی توری روی پارچه منتقل کردند.

یکی از دلایل محبوبیت دستگاه چاپ حریر ، چاپ رنگ های زنده به صورت لایه هایی منظم روی پارچه می باشد که به چاپ کیفیت بی نظیری می دهد

تاریخچه دستگاه چاپ حریر

در قرن ۱۷ میلادی این تکنیک چاپ به اروپا وارد شد . چاپگر های فرانسوی از صفحه‌ های ابریشمی برای چاپ روی پارچه استفاده می‌ کردند، اما همچنان از برس‌ های سفت روی مش استفاده می‌ کردند.
ابزار های اساسی مورد نیاز برای غربالگری ابریشم شامل : جوهر (پلاستیزول، بر پایه آب یا تخلیه) ، دستگاه چاپ ، یک واحد فلاش کیور، خشک کن نوار نقاله و یک اسکاج می باشد.
فرآیند چاپ روی صفحه با طرحی آغاز می‌ شود که روی یک فیلم شفاف استات چاپ می‌ شود و روی صفحه مشبک پوشش داده شده با امولسیون در زیر نور روشن قرار می‌ گیرد. نور روشن به امولسیون اجازه سفت شدن و توسعه می دهد. و زمانی که این اتفاق بیفتد، اثری از طرح روی صفحه نمایش منتقل می شود. وقتی صفحه خشک شد، برای اطمینان از صحت چاپ تصحیح می شود.

نحوه عملکرد دستگاه چاپ حریر

در اولین قدم تکنسین دستگاه ، صفحه های شابلون را روی بوم انتخابی قرار می دهد و سپس جوهر را روی صفحات به کمک یک اسفنج پخش می کند. در این نوع دستگاه چاپ از موادی نظیر : مش پلی استر، نخ های نایلونی و حتی فولاد ضد زنگ و … در طول فرایند استفاده می شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *